هفتمین کارگاه آموزشی

Related image

زندگی به من یاد داده
برای داشتن آرامش و آسایش
امروز را با خدا قدم بر دارم
و فردا را به او بسپارم …
زندگی زیباست!

حضور گرم اولیای عزیز در کارگاه آموزش خانواده با حضور سرکار خانم شلویری در سال تحصیلی ۹۸-۹۷

 

نکات کلیدی در روانشناسی تربیتی کودک

خانواده یک نهاد و واحد اجتماعی و مطابق با نیازهای فطری هر فرد در هر جامعه و فرهنگ است و حفظ استحکام و قوام آن نیز محتاج تلاش و همفکری همه اندیشمندان مسئول و دانشمندان علوم انسانی و تربیتی است. یکی از ویژگی های دنیای امروز، انفجار علم و دانش در همه حوزه ها و تاثیر ژرف آن در زندگی فردی واجتماعی است. به تناسب این گسترش علوم، حیات روانی انسان ها پیچیدگی می یابد و برای شناخت بهتر انسانها نسبت به یکدیگر در مناسبات اجتماعی که خانواده بارزترین و عمیق ترین نمونه ی آن است، محتاج به علم و دانشی بیش از گذشته هستیم.

این امر، آموزش های مستمر را برای هر زن و مردی ضروری می سازد، آموزش هایی که در نتیجه آن ضمن شناخت بیشتر، خانواده ها قادر باشند، نقش ها و وظایف خود را در مقابل همسر و فرزندان انجام دهند. وقتی زنی را تعلیم دهیم، در واقع خانواده ای را تعلیم داده ایم.

نتایج تحقیقات روانشناسی در پس از سالهای ۱۸۹۰ تاکنون، براین نکته تاکید دارد که پرورش و تکامل کودک در درجه اول با محیط خانوادگی و محل زندگی او رابطه دارد و بین اختلاف زناشویی و هماهنگ نبودن اطفال در اجتماع وبه طور کلی جرائم جوانان رابطه است.

اهداف آموزش والدین

نقش بسیار مهم خانواده در تربیت فرزندان بر کسی پوشیده نیست. این کانون مقدس خانواده است که اعضای جامعه را می پروراند وتحویل می دهد. فرزندان قبل از سنین مدرسه، در خانواده به سر می برند، حتی در سنین مدرسه نیز به جز حدود شش ساعت در هر شبانه روز بقیه وقت خود را در خانه می گذرانند و از همه جوانب خانواده، رفتار والدین، گفتارها، کردارها، امر ونهی ها تاثیر می پذیرند.

در جامعه پیشرفته کنونی، خانواده مسایل و مشکلات گوناگونی دارد. اول از هر چیز، هماهنگی فرهنگ و روش های رفتاری زن و شوهر است که پس از تشکیل خانواده ضروری است. پس از آن، مراقبت های بهداشتی دوران بارداری، مراقبت های کودک شیرخوار، تنظیم روابط کودک با افراد خانواده، آموزش های پیش دبستانی و آمادگی کودک برای رفتن به کودکستان و دبستان، امور تحصیلی کودک، رویارویی فرزند با دوران نوجوانی و چگونگی ارتباط با اودر این دوران، انتخاب رشته تحصیلی فرزندان و انتخاب دوستان و معاشران، چگونگی گذراندن اوقات فراغت، علایق و گرایش های عاطفی در فرزندان از جمله مسائلی هستند که خانواده با آنها روبروست. در صورتی که هر یک از این مسایل به طور آگاهانه حل نشود می تواند خانواده را از حالت عادی خارج کرده و مشکل آفرین گردد.

می توان اهداف آموزش والدین “آموزش خانواده” را این گونه ذکر کرد:

– کمک به اولیا در تربیت صحیح فرزندان با توجه به ضرورتها.
– رفع یا کاهش مشکلات خانوادگی که پس از ازدواج و تشکیل خانواده بروز می کند.
– ایجاد هماهنگی بین آموزش های مدرسه و خانه وتعمیم آموزش های مدرسه درخانه.
-اصلاح دیدگاه ها وسلیقه های فوری در تربیت فرزندان.
– آموزش ویژه برای پر کردن اوقات فراغت و ارضای نیاز های روحی والدین و فرزندان
– آموزش سیاسی ،اجتماعی ومذهبی.
– آشنا کردن اولیا با تربیت صحیح فرزندان و امور تحصیلی آنان با توجه به وجود تفاوت های فردی میان فرزندان یک خانواده.

و نهایتا آموزش هایی که والدین نیاز دارند با توجه به پیشرفت جامعه، بسیار زیاد و متنوع است، اما برای آموزش والدین لازم است در هر منطقه، نیازهای آموزشی آنان به طور دقیق شناسایی شده و براساس آنها برنامه آموزشی طراحی شود.

 

Image result for ‫جداکننده متن متحرک‬‎

بدین وسیله به اطلاع می رساند هفتمین دوره کارگاه آموزشی تربیتی تحت عنوان تفاوت تربیت در

دختران و پسران،روز پنج شنبه مورخ ۹۴/۰۵/۰۸ از ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰ در دبستان برگزار میگردد.

لذا برای ثبت نام در کلاسها تا تاریخ ۹۴/۰۵/۰۷ به دفتر دبستان مراجعه فرمایید.

9501263low

4 دیدگاه در “هفتمین کارگاه آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *